Han començat les tasques de reordenació del trànsit de la primera línia de Portocolom. Els objectius que persegueix l’equip de govern de l’Ajuntament de Felanitx és augmentar l’espai públic i la seguretat per a la mobilitat de vianants i ciclistes en el conjunt del nucli, moderar el trànsit de vehicles a motor a primera línia, desincentivar l’ús del cotxe al Port, millorar la qualitat de vida dels veïns, especialment dels més afectats per la saturació de primera línia, i fer una passa endavant en la modernització ambiental i de mobilitat del Port.
En aquesta primera actuació, el tram entre el moll comercial i la cantonada coneguda com a can Timoner tendrà un sol sentit per als vehicles, però incorporarà un carril-bici al costat de la mar, a fi que els ciclistes mantinguin els dos sentits i guanyin en seguretat. En conseqüència, alguns carrers passaran a ser d’un sol sentit o canviaran de sentit. Per la seva part, Port de les Illes Balears eixampla un tram de la voravia a fi que els vianants no es vegin obligats a caminar entre taules de restaurants. Precisament són les obres que han començat.
En el futur, en funció de les disponibilitats pressupostàries, es realitzaran actuacions amb objectius semblants a altres zones importants des del punt de vista de la mobilitat, com són els accessos a l’escola o la carretera del Far.
L’Ajuntament ha mantingut nombroses reunions amb associacions i particulars per parlar del trànsit de primera línia. Tot i que no ha estat possible un projecte que deixàs tothom content, s’han recollit diverses propostes expressades a les reunions: mesures reductores de velocitat, mesures per al transport de barques grosses damunt remolcs o el fet que l’equip de govern i Ports ajornassin l’execució del projecte fins al novembre.
Tenim un hivern per avesar-nos als canvis i per pulir el projecte. S’instal·laran nous indicadors que orientin els vehicles, especialment els que entrin per la carretera procedent de S’Horta. I haurem d’exercitar la paciència. Els canvis no són irreversibles, ja que molt majoritàriament es tracta de senyalització vial, de manera que en el futur serà possible introduir variacions si el dia a dia ho aconsella.
Des del Bloc estam convençuts que aquest projecte tendrà molts més beneficis que perjudicis per al conjunt de la població, resident o visitant, i que és la primera pedra d’un Portocolom un poc més habitable, més ecològic i més modern. Demanam a tota la ciutadania una bona predisposició al canvi, és a dir, més caminar i més pedalejar i menys cotxe. Anar a peu o anar en bici no són sols opcions lúdiques de passeig o esport, són també opcions de mobilitat laboral o comercial.